از نمایش آثار گران‌قیمت آغداشلو تا عکس عباس کیارستمی در «صد اثر صد هنرمند»

از-نمایش-آثار-گران‌قیمت-آغداشلو-تا-عکس-عباس-کیارستمی-در-«صد-اثر-صد-هنرمند»

 

رویداد تابستانی «صد اثر صد هنرمند» گالری گلستان برای بیست و پنجمین سال متوالی ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۶ افتتاح شد.

در روز افتتاحیه ۳۵ كار در مجموع به قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش رسید که به گفته لیلی گلستان هفتاد درصد این آثار متعلق به جوانان بود.

در این نمایشگاه که ۲۵۷ اثر به خریداران آثار هنری پیشنهاد شده کارهایی با قطع‌های متنوع در ابعاد بسیار کوچک تا آثار ۱۰۰ در ۷۰ در سبک‌های مختلف هنری به چشم می‌خورد.

در مقابل ورودی گالری آثاری کمتر دیده شده از هنرمندان مدرنیست و به نام ایرانی چون علی ترقی‌جاه، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، فرح اصولی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی و دو اثر بسیار منحصر به‌فرد در قطعی کوچک از محمد احصایی دیده می‌شود.

کارها از تابلوی ۹ میلیون تومانی فرح اصولی شروع می‌شود و تا اثر ۸۰ میلیون تومانی کلانتری پیش می‌رود. دیگر آثار ارزشمند این دیوار با قیمت‌های متنوع ۲۵، ۳۰،۳۵ ،۴۰ و ۴۵ میلیون تومان در معرض دید قرار گرفته است.

 

مجسمه‌ها بخش دیگر این دوره را تشکیل می‌دهند که شامل کارهایی از هنرمندانی چون ژازه تباتبایی، محمد حسین عماد، رضا قره باغی و … می‌شود، این آثار با قیمت‌های دو و نیم تا هشت میلیون تومان ارائه شده‌اند.

بر روی دیوار سمت چپ گالری گلستان، آثار گران قیمت نمایشگاه به تماشا گذاشته شده است، ابتدا دو کار که گرانترین آثار این دوره هستند جلوه‌گری می‌کنند تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هر یک ۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند و همسایه اثری کمتر دیده شده از مسعود عربشاهی هستند.

روی همین دیوار عکسی متفاوت از عباس کیارستمی که تصویری از یک دشت و زمین کشاورزی را به ثبت رسانده با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان به تماشا گذاشته شده است.

آثار هنرمندان جوان که بر روی دیوار سمت راست گالری برای فروش گذاشته شده است با آثاری از قطع کوچک با قیمت ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. بیشتر آثار قرار گرفته بر روی این دیوار از لحاظ تصویری ساختاری آبستره دارند. در میان این تابلو‌ها آثاری سوررئالیستی که نشان دهنده فضاهایی غیر واقع است نیز به چشم می‌خورد. این آثار از ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و نام بسیاری از هنرمندان جوان در آن به چشم می‌خورد که برخی امضای‌شان تثبیت شده و بسیاری برای اولین بار در این نمایشگاه به مردم و خریداران آثار هنری ارائه شده‌اند.

در دیوار انتهایی گالری گلستان نیز آثار دیگری از هنرمندان جوان در قطع‌های بزرگ‌تر به تماشا گذاشته شده است که بیشتر با تکنیک‌های آب رنگ و رنگ روغن روی بوم یا کاغذ شکل گرفته و موضوع بیشتر این آثار طبیعت و مناطق روستایی است که دو تا سه میلیون تومان هم قیمت گذاری شده‌اند.

به گزارش خبر آنلاین، یکی از نکات این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی به خصوص هنرمندانی از شهر اصفهان است. در این بخش از نمایشگاه آثار مینیمالیستی، فیگوراتیو و انتزاعی که هر کدام پوشش دهنده یک نوع ذائقه هنری است با قیمت‌های بین یک و نیم تا چهار میلیون تومان به نمایش گذاشته شده است.

بیست و پنجمین «صد اثر صد هنرمند»، عصر جمعه ۳۰ تیرماه در گالری گلستان آغاز به کار کرد و تا ٢٥ مرداد دایر است.

 

بدون پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

در حال ارسال

 تمام مطالب از خبرگزاری های مجاز جمهوری اسلامی ایران بازخوانی شده و مسئولیت محتوای آن بر عهده منبع خبر می باشد. بازنشر مطالب با درج نام و لینک بازخوان آزاد است

ورود با حساب های شما

اطلاعات حساب خود را فراموش کرده اید