بنزین ۱۵۰۰ تومانی در توان مردم نیست/قیمت بنزین را ۱۲۰۰ تومان تعیین کنید

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: با توجه به رفتار و تقاضای مردم در سوخت‌گیری باید گفت بنزین ۱۵۰۰ تومانی در توان مردم نیست.

به گزارش بازخوان به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت با انتقاد از احتمال افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین گفت: با توجه به رفتار و تقاضای مردم در سوخت‌گیری باید گفت بنزین ۱۵۰۰ تومانی در توان مردم نیست.

بیژن حاج محمدرضا با تاکید بر این‌که از نزدیک شاهد مراجعه مردم در پمپ بنزین‌ها است، اظهار کرد: متوسط سوخت‌گیری مردم نهایتا ۲۰ لیتر در روز است و فقط خودروهای دولتی ۳۰ یا بیش از ۳۰ لیتر در روز بنزین سوخت‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به قیمت FOB (تحویل در عرشه کشتی) بنزین در خلیج فارس، تصریح کرد: باید برای تعیین قیمت بنزین بررسی کنید که قیمت FOB بنزین در خلیج فارس چقدر است. در حال حاضر قیمت بنزین در امارات یک درهم است.

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس، اظهار کرد: ما مدعی بودیم اگر پالایشگاه بندرعباس وارد مدار شود می‌توانیم بنزین را صادر کنیم و با توجه به این اتفاق در حال حاضر واردات بنزین خنده‌دار است.

حاج محمدرضا با انتقاد از استفاده کارت سوخت توسط مردم، گفت: مردم هنوز از کارت سوخت استفاده می‌کنند و هنوز تکلیف کارت سوخت معلوم نیست.

وی در مورد قیمت پیشنهادی برای بنزین، ادامه داد: به نظر من سقف ۲۰ درصدی برای افزایش قیمت بنزین مناسب است و چنانچه دولت تصمیم دارد بنزین را گران کند باید نهایتا قیمت بنزین را ۱۲۰۰ تومان تعیین کند.

یکی از مباحث مهمی که هرسال بعد از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس بین مردم دهان به دهان می‌شود احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین است. موضوعی که هرچند مجوز آن چندین سال است که به دولت داده شده اما هرگز به سقف مرحله عملیاتی نرسیده است. آخرین خبرهای تایید نشده حاکی از احتمال افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و گازوویل به ۴۰۰ تومان است.

بدون پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

در حال ارسال

 تمام مطالب از خبرگزاری های مجاز جمهوری اسلامی ایران بازخوانی شده و مسئولیت محتوای آن بر عهده منبع خبر می باشد. بازنشر مطالب با درج نام و لینک بازخوان آزاد است

ورود با حساب های شما

اطلاعات حساب خود را فراموش کرده اید