حواشی حضور ستاره سینمای پیش از انقلاب در تلویزیون؛ مورد نادرِ «ناصر»!

هفته پیش خبر حضور آقای ناصر ملک‌مطیعی، از بازیگران مشهور قبل از انقلاب، در تلویزیون منتشر شد که با حاشیه‌هایی همراه شد.

به گزارش بازخوان به نقل از صبح نو، «ناصر ملک‌مطیعی» یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران در قبل از انقلاب بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به‌دلیل برخی از مسائل، از سینما دور شد و به‌‌رغم حضور در کشور، نتوانست به‌طور جدی هم چون قبل به بازیگری ادامه دهد. البته وی در برخی از مصاحبه‌ و اظهارنظرهایش گفته، هیچ‌وقت ممنوعیتی برای فعالیت در سینما نداشته و بیشتر خودش ترجیح داده درکنار باشد.

خبر غافلگیرکننده
از ظهر چهارشنبه در برخی رسانه‌ها، خبر حضور ناصر ملک‌مطیعی در برنامه «دورهمی» و گفت‌وگوی مهران مدیری با این بازیگر پیشکسوت منتشرشد. خبری که با عنوان نخستین حضور ملک‌مطیعی درصداوسیمای جمهوری اسلامی برای بسیاری از مخاطبان جالب و غافلگیرکننده بود. با گذشت زمان و درحالی که مخاطبان منتظر بودند تا در برنامه همان شب دورهمی، گفت‌وگوی مدیری و مهمانش را نگاه کنند؛ ناگهان خبر حضور این بازیگر در برنامه «من و شما» اعلام شد. نکته قابل توجه این خبر زمان پخش برنامه گفت‌وگومحور شبکه شما بود. این برنامه به‌طور معمول، جمعه ظهرها پخش می‌شود ولی عنوان شد این پخش به‌دلیل شب یلداست؛ هرچند شب یلدا فردای آن شب می‌شد.
غافلگیری دوم
زمان پخش برنامه من وشما قبل از برنامه شبانه مهران مدیری بود. طبق زمانبندی اعلام شده، برنامه روی آنتن تلویزیون رفت و مجری برنامه آیتم اول را اجرا و اعلام کرد که مهمانان ویژه‌ای دارد.
از آن‌جایی که این برنامه به‌صورت تولیدی و ضبط شده است، مجری برنامه من‌وشما ظهرجمعه بخیر گفت تا مشخص شود این برنامه از ابتدا قرار بوده مثل همیشه در زمان معمول جمعه‌ها پخش شود ولی به دلایلی، زودتر به آنتن سپرده شده است. پس از گذشت چند لحظه ناگهان برنامه قطع و یک سریال جایگزین آن شد. پس از این اتفاق عجیب، دو گمانه‌زنی مطرح شد. اول اینکه به دلیل برخی حواشی مربوط به مهمان برنامه، مدیران ارشد تلویزیون از پخش این برنامه جلوگیری کرده‌اند. دومین احتمال، رایزنی و فشار مهران مدیری برای عدم پخش برنامه من‌وشما بود؛ به این ترتیب که دورهمی نخستین برنامه میزبان این بازیگر باشد. پس از این اتفاق که برخی حواشی، اعتراض و گمانه‌زنی را در رسانه‌ها درپی داشت، مخاطبان منتظر پخش دورهمی شدند تا تکلیف مشخص شود. اما دورهمی هم بدون ملک‌مطیعی روی آنتن رفت تا این ماجرا عمق بیشتری پیدا کند.
دوئل برنامه‌سازان
مباحث مختلفی درباره علت این اتفاق ناامیدکننده مطرح شد. برخی می‌گفتند اصولاً بازیگری که بیش از ۳دهه از شهرتش می‌گذرد، گزینه مناسبی برای شرکت در تلویزیون نیست. برخی از دعوت ملک‌مطیعی خوشحال بودند و پس از عدم پخش برنامه‌هایش دلخور شدند. عده‌ای دعوای پشت‌پرده دو برنامه مذکور را علت عدم پخش این مصاحبه عنوان کردند و برخی هم مسائل دیگری را.
آن‌طور که شنیده شده ظاهراً تهیه‌کننده جوان برنامه «من وشما» بارها به منزل ملک‌مطیعی رفته تا او را برای حضور در این برنامه راضی کند و ناصر هم ابراز داشته علاقه خاصی برای حضور در تلویزیون ندارد و حتی جان فرزندش را هم قسم خورده اما نهایتاً رضایت داده است.
این بازیگر به محل ضبط برنامه می‌آید و قرار می‌شود طبق معمول این برنامه، جمعه به روی آنتن برود ولی برنامه‌سازان برنامه دورهمی از حضور این چهره در تلویزیون آگاه می‌شوند. حال این اطلاع از طریق عوامل فنی استودیوی من‌وشما بوده یا هرجای دیگر، باعث می‌شود که ناصر ملک‌مطیعی به برنامه دورهمی برود و درمقابل مهران مدیری بنشیند؛ اتفاقی که به‌دلیل پخش ۳روز درهفته دورهمی، می‌تواند این برنامه را از من‌وشما جلو بیندازد! پس از اطلاع عوامل برنامه من وشما از این اتفاق، تصمیم می‌گیرند که برنامه را دو روز زودتر پخش کنند تا گل نخست را زده باشند!
توبیخ مدیران دوشبکه
طبق شنیده‌های خبرنگار «صبح‌نو»، ظاهراً برای دعوت از مهمانان خاص (خاص طبق تعریف مدیران سیما) روال مشخصی وجود دارد. تهیه‌کنندگان برنامه‌ها نام مهمان را با مدیر شبکه مطرح می‌کنند که اگر مورد موافقت قرار گرفت، توسط مدیر شبکه به مدیر بالادستی (معاون سیما یا معاون امور استان‌ها) اطلاع داده شده واگر او هم موافقت کرد، تأیید نهایی صورت گرفته است.
ظاهراً درباره مورد ناصرملک‌مطیعی، تهیه‌کنندگان برنامه‌های «من‌وشما» و «دورهمی»، مدیر شبکه خود را درجریان قرار می‌دهند و موافقتشان را هم کسب می‌کنند اما طبق اطلاع صورت‌گرفته، مدیران شبکه‌ها، این موضوع را با مدیر بالادستی خود چک نمی‌کنند؛ یعنی مدیر شبکه نسیم با معاون سیما و مدیر شبکه شما با معاون امور استان‌ها. حواشی و اخبار قبل از زمان پخش برنامه‌های مذکور باعث اطلاع شخص رییس سازمان صداوسیما از موضوع می‌شود و دکتر علی‌عسکری هم شخصاً دستور لغو پخش این دو برنامه را صادر می‌کند. پس از این مساله، رییس رسانه ملی مدیران دو شبکه مذکور را توبیخ کرده و به ایشان تذکر ویژه می‌دهد. درحال‌حاضر بررسی‌های لازم درحال انجام است تا احتمالاً دوبرنامه‌ای که ناصرملک‌مطیعی در آنها حاضر شده است، در زمان مناسب به روی آنتن تلویزیون بروند.
به هرحال اتفاق فوق نشان داد که یک موضوع ساده چطور باعث ایجاد حواشی برای تلویزیون می‌شود؛ حاشیه‌هایی که هیچ سودی برای رسانه ملی ندارد و فقط باعث دلخوری مخاطب می‌شود. مورد اخیر لزوم ایجاد یک مکانیزم و سیستم مشخص درباره دعوت از مهمانان را ثابت کرد. پروسه‌ای که کامل باشد و درصورت تأیید حضور یک شخص در تلویزیون، برنامه‌ساز، خیالش راحت باشد. ملک‌مطیعی یا هرشخص دیگری، فارغ از عقبه، تفکرات و… دارای شأن انسانی است و لازم است حرمتش حفظ شود. زیبنده رسانه رسمی ملی کشورمان نیست که یک برنامه به چنین دلایلی از آنتن پایین کشیده شود. امید است که با تقویت مکانیزم بررسی مهمانان، این قبیل مشکلات تکرار نشود.

بدون پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

در حال ارسال

 تمام مطالب از خبرگزاری های مجاز جمهوری اسلامی ایران بازخوانی شده و مسئولیت محتوای آن بر عهده منبع خبر می باشد. بازنشر مطالب با درج نام و لینک بازخوان آزاد است

ورود با حساب های شما

اطلاعات حساب خود را فراموش کرده اید