اعتبارات استانی زنجان ۵۰ درصد افزایش یافت

اعتبارات-استانی-زنجان-۵۰-درصد-افزایش-یافت

شهرام طهماسبی در رابطه با جذب و جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اظهار داشت: تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری موجود یک هزار و ۱۴۶ فقره با سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۲ هزار نفر است.

وی در مورد سرمایه‌گذاری انجام شده از سال ۹۲ تاکنون بر اساس پروانه بهره‌برداری داخلی و خارجی عنوان کرد: تعداد آن‌ها ۴۲۴ فقره با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸ هزار و ۸۱۷ نفر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه آمار اعلامی طبق آخرین ارقام ثبت شده در دفاتر سازمان سرمایه‌گذاری بر اساس مستندات ارائه شده توسط سرمایه‌گذار است، ابراز کرد: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان، سرمایه وارده به طور حتم بیشتر از ارقام ثبت شده است و ثبت آن مستلزم علاقمندی سرمایه‌گذار به ارائه مدارک و مستندات مربوط است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در رابطه با دو طرح تولید محصولات کاغذ بهداشتی شرکت پارس حیات ساغالیک ارونلری و تولید کنساتره آهن شرکت ریخته‌گری پیوسته سهند گفت: این دو طرح که به ترتیب در سال های ۸۶ و ۹۱ مجوز سرمایه گذاری خارجی اخذ کرده‌اند، در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ در مجموع به میزان ۳۰ هزار و ۱۷۹ دلار سرمایه وارده ثبت شده داشته‌اند.

وی در مورد سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس پروانه بهره‌برداری در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ عنوان کرد: تعداد سرمایه‌گذاری داخلی ۴۲۰ فقره با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال و اشتغال ۷ هزار و ۴۲ نفر بوده است.

طهماسبی در مورد سرمایه‌گذاری‌های داخلی عنوان کرد: آنا کیمیا منگنز باسرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر و آریا رنگ درخشان با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۶ نفر از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های داخلی استان در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ بوده‌اند.

وی از نمونه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان به موارد زیر اشاره کرد و افزود: پارس حیات با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیون دلار و آغاز به‌کار طرح جاده راه ابریشم با سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیون دلار و اشتغال ۱۲۰ نفر از نمونه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سه سال گذشته بوده‌اند.

وی با اشاره به رشد سهم استان‌ها از بودجه سال ۹۶ تصریح کرد: در سال بودجه سال ۹۵، ۷۰۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای زنجان مصوب شده بود که این رقم در بودجه سال ۹۶ به یک هزار و ۶۸ میلیارد ریال رسیده که حاکی از افزایش ۵۰٫۴۶ درصدی است.

بدون پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

در حال ارسال

 تمام مطالب از خبرگزاری های مجاز جمهوری اسلامی ایران بازخوانی شده و مسئولیت محتوای آن بر عهده منبع خبر می باشد. بازنشر مطالب با درج نام و لینک بازخوان آزاد است

ورود با حساب های شما

اطلاعات حساب خود را فراموش کرده اید