موافقت نمایندگان آمریکا با تشکیل ارتش فضایی

موافقت-نمایندگان-آمریکا-با-تشکیل-ارتش-فضایی

به گزارش بازخوان و به نقل از دیجیاتو، در حالی که دولت کنونی ایالات متحده درگیر مشکلاتی نظیر تغییرات اقلیمی، خدمات بهداشتی عمومی و وضعیت مهاجرین است، کنگره این کشور در حال تصمیم گیری برای موضوعی مهم هستند: مقابله با دشمنان فضایی.

آماده سازی ایالات متحده برای جنگ در فضا طی چند دهه گذشته با فراز و نشیب زیادی همراه بوده، به خصوص وقتی در سال ۲۰۰۷ چین توانایی نابود کردن ماهواره های مداری را با استفاده از سلاح زمینی به جهانیان نشان داد.

ارتش فضایی ایالت متحده، نخستین شاخه جدید نیروهای نظامی آمریکا از سال ۱۹۴۷ یعنی زمان تشکیل نیروی هوایی به شمار می رود و تشکیلات سازمانی آن هم تراز با نیروی هوایی است. البته CNN می گوید فرمانده ستاد نیروی هوایی و رئیس ستاد این بخش با این تصمیم موافق نیستند، چون همین حالا هم مرکز فرماندهی فضایی در این ستاد وجود دارد و تشکیل ارتش فوق، اوضاع را پیچیده تر می کند.

«مایک راجرز» نماینده ایالت آلاباما که یکی از موافقین اصلی طرح فوق است، با اظهار شگفتی نسبت به مخالفت سران نیروی هوایی این کشور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:

روسیه و چین می دانند که با از بین بردن چشم ها و گوش های ما، که همان ماهواره ها هستند، می توانند با ما رقابت کرده و حتی بر ما تسلط پیدا کنند.

به هر حال، هنوز واقعاً نمی توان در مورد ضرورت تشکیل ارتش فضایی نظر قاطعی داد، چون تا به امروز درگیری قابل توجهی در مدار زمین رخ نداده و تهدید خاصی متوجه ابرقدرت های فضایی نیست. 

بدون پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

در حال ارسال

 تمام مطالب از خبرگزاری های مجاز جمهوری اسلامی ایران بازخوانی شده و مسئولیت محتوای آن بر عهده منبع خبر می باشد. بازنشر مطالب با درج نام و لینک بازخوان آزاد است

ورود با حساب های شما

اطلاعات حساب خود را فراموش کرده اید